Vad vill du boka?

Välkommen till Korulife
Koru är māori och betyder ögla eller ring. Det är en spiralform som bygger på formen hos ett nytt outsprunget blad hos en silverträdormbunke (lat.: cyathea dealbata, māori: kaponga). Detta blad symboliserar nytt liv, växande, styrka och fred. Det är en symbol som är införlivad i māorifolkets bildkonst, i bensniderier och tatueringar. Koruns cirkelform hjälper till att uttrycka föreställningen om oavbruten rörelse medan dess hoprullade inre ger en antydan om återgång till utgångspunkten.” (Wikipedia)
Jag har skapat en plats där jag hoppas du som individ ska växa utifrån dig själv genom yoga, meditation, kreativitet. Välkommen till Korulife, en plats som är din om du vill.

Drop-in yoga 180:-, 5kort 800:- 10kort 1350:- och 20kort 2400:-  Swish 123 128 01 55


Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

workshop

Välkommen på en heldags workshop i Wuji Gong med Alice Weibull , leg. psykolog och psykoterapeut. Wuji Gong är en taoistisk form av Qigong. Den syftar till att väcka upp oss till vårt innersta själv och integrera vår naturliga energi (qi) i oss själva och i kroppen. Med Wuji Gong kan vi finna balans och harmoni och låta detta ta uttryck i våra liv.

Wuji Gong ger en omedelbar upplevelse av livskraft och passar mycket bra för den som vill öka sin energi och livslust. Det tar ca 15 minuter att utföra denna form av Qigong och passar därför mycket bra för daglig utövning.

Alice har gått ett flertal Qigong kurser sedan 1998 och har haft glädje av dem alla. Qigong har hjälpt henne hitta tillbaka till meditationen och att uppleva mer energi. När hon lärde sig Wuji Gong 2009 kände hon omedelbart att hon ville dela just den här formen med andra. Alice är sedan 2010 utbildad lärare i Wuji Gong
Heldag 9-16.30
950:- Minimum 7 pers och max 10 pers
Betalning ska ske till swish 123 128 01 55 Korulife/Karin Björnsdotter senast 72 tim före kursstart och gäller som bindande anmälan, men du anmäler dig självklart också här.. Avbokning med mindre än 72 tim debiteras halv avgift och efter mindre än 24 tim debiteras hel avgift.

Yoga

Ett yogapass som till största del utförs sittande på stol, men även stående med stolen som stöd och liggandes på yogamatta. Här är syftet att skapa flöde i kroppen, jobba på balans och uthålligheten samt hålla kroppen i trim.
Lunchyoga balans är en härlig blandning av yin och yang. Ett pass som passar alla oavsett nivå.
Den medicinska yogan passar dig som vill göra lite lugnare yoga än torsdagens yang även om den utmanar dig. Vi gör grundläggande inkännande yogapass med härliga rörelser och olika andningstekniker. Vi vilar ordentligt mellan övningarna. Kurserna passar utmärkt för dig som har besvär från knän, höfter, rygg, nacke, axlar, huvudvärk med mera. Den är också fantastisk för dig som känt dig stressad, här lär du kroppen att andas och att koppla av och du får redskap att klara din vardag på ett mycket bättre sätt. Här kan alla vara med och inga förkunskaper krävs.
Yinyoga kännetecknas av passiva positioner med en lätt, mjuk stretch, utförda i stillhet och medveten närvaro. Varje position hålls i minst 3-5 minuter vilket ger oss tid att även lugna sinnet. I yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia, bindväv, istället för musklerna. Detta uppnås genom att inte gå så djupt i stretchen och hålla positionen en längre stund. Stort fokus ligger på området runt höfter och ländrygg. Dessa är särskilt rika på bindväv och lagrar enligt yogafilosofin mycket fysiska såväl som emotionella spänningar. Yinyoga passar alla och kräver inga förkunskaper.
Ett härligt flödande pass ur hatha traditionen.
Kundaliniyogan är en dynamisk yoga som utmanar din uthållighet. Varje pass består av andningsövningar, ett sätt asanas sk en Kriya , meditation och vila. Här ligger ett större fokus på att frigöra energi i kroppen för att skapa balans inom oss. Övningarna är oftast enkla att utföra men utmanar oss, vilket gör kundaliniyoga till en yogaform som passar de flesta .
Starta din helg på bästa sätt så mår du bättre både fysiskt och mentalt hela helgen. Ett lugnt och mjukt pass med mjuka rörelser. Här blandar jag ur mina yogatraditioner utefter årstid och känsla. Jobbar ofta tematiskt. Mycket sköna rörelser och mycket andning som väcker och balanserar vår kropp.Passar alla oavsett nivå.