Vad vill du boka?

Bli friskare i kropp och själ - Relax med läkande effekt.

I vårt helande salt- och ljusrum får du hjälp med luftvägsbesvär (astma, allergier, förkylningar, KOL mm) och hudbesvär (akne, psoriasis, exem, svamp) samt att du blir piggare och gladare av ljusterapin. 

Vi erbjuder saltbehandlingar, ljusterapi, saltyoga, meditation, massage, ansiktsbehandlingar, ekologisk medicinsk fotvård, terapi och spabehandlingar. Dessutom ordnar vi olika workshops inom hälsa och yoga.

Alla våra terapeuter är med i KRY (Kroppsterapeuternas Yrkesförbund), detta borgar för bra kvalité och en säkerhet för dig som kund där vi visar på seriositet när du anlitar oss på Stockholm Saltspa, även Saltspa är ansluten till KRY.

Nedan hittar ni olika behandlingar under grupprubrik.

Gruppbokningar, kompiskvällar, möhippor, företagskvällar - bokar du hos oss!
Kontakta oss för prisuppgift.

Varmt välkomna! 
Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

2. SALTYOGA (SALTRUMMET)

Den största lyckan i världen för oss är att få andra människor att slappna av och släppa loss genom dans, skratt och meditation. Att få hedra våra älskade, fantastiska mammor genom att bjuda dem på just detta känns inte annat än givet. Vi tillsammans med Stockholm Saltspa erbjuder dig och din fantastiska mamma en två timmars upplevelse utöver det vanliga på Mors dag den 26 maj.

Vi inleder med en stunds Free Flow-dans till de härligaste mamma-vänliga tunsen i yogarummet på Stockholm Saltspa. När vi är färdigdansade, varma i kroppen och lätt rödmosiga i kinderna av all dans och skratt går vi in i Saltrummet vägg i vägg med Yogasalen och lägger oss i Savasana (liggande på rygg med händer och fötter lätt särade ifrån kroppen) och inleder Yoga Nidran. Under yoga Nidran kommer du bli muskulärt, mentalt och emotionellt avslappnad till tonerna av Gorms musik spelandes i bakgrunden och Pys instruktioner varvat med att hon spelar på Himalayan Singing Bowls.

Under Yoga Nidran ligger du på rygg på en handduk och under dig breder en bädd av Himalayan Salt ut sig över hela golvet, som ger känslan av att ligga på en strand. I luften kommer små partiklar av välgörande Himalayan salt cirkulera under tiden Yoga Nidran pågår.

Klädsel: Under FreeFlow dansen ser vi först och främst att ni kommer i sköna dansvänliga kläder som gör er glada. Spexiga outfits á la mammas hetaste fredagsoutfit 1967 är självklart varmt välkommet.
Det kommer finnas en stund för att hinna byta om till lättare kläder innan vi går in i Saltrummet, men smidigast är att ha kortärmat och shorts på sig då du får maximala fördelar av saltet ju mer hud som är bar. Vi rekommenderar att inte duscha direkt efteråt så saltet får möjlighet att ligga kvar en stund på huden efter.
Ta inte med dina ömmaste kläder i Saltrummet, då salt kan komma på dem.

Handdukar finns på plats.

Möjlighet att låsa in värdesaker och väska finns, ta gärna med eget hänglås.
Unikt tillfälle!!

Gongen kommer till Stockholms Saltspa och det blir ett fantastiskt Gongbad lett av Mattias Sundman i Saltrummet!

Varmt välkomna till ett extra härligt pass där det välgörande saltet och Gongen får dig att återställa balans både i kropp och själ!

Saltet är bra för luftvägarna, bihålorna, immunförsvaret och syreupptagningsförmågan samt att det har en lugnande och avslappnande effekt. Det är också bra för huden och hjälper mot eksem, acne och andra hudåkommor.

Under passet kommer det vara några få enkla fysiska yogaövningar för att slappna av i kroppen, därefter kommer vi göra några enkla andningsmeditationer för att tillgodogöra oss effekter av saltrummet ordentligt. Därefter kommer den ca 1 meter stora Gongen att försätta dig i djup vila för återhämtning och balans.

Gongens ljud och vibrationer går djupt in i kroppen och hjälper att få igång flöden i kroppen och läka på djupet.
Dessutom gör ljudet att du ofta hamnar i ett läge någonstans mellan sömn och vakenhet där kroppen får en otroligt djup vila.
Det är många som känner att de får bättre sömn, får ny energi och blir mer kreativa av Gongbad.

Det kommer vara begränsat antal platser (max 10st), så boka in dig redan idag!
Kursavgiften på 600 kr ska betalas på bg 815-5921 Mirvas Wellness AB i samband med anmälan för att anmälan ska vara bindande.

VARMT VÄLKOMNA!!




Mer om Mattias
----------------------------------------------------------------------------------------
Mattias Sundman är utbildad Gongmästare och har spelat Gong i över 3 år och håller regelbundna klasser både i Stockholm och Nynäshamn. Spelar även på Space of Love på Öland. Han älskar att dela sin passion med Gongen och spelar alltid från hjärtat och för världsfred.
Läs mer om Mattias på: http://www.feelthevibes.se
Kombinera det magiska saltrummets alla fördelar med andningsträning och meditation. Två timmar av stillhet och reflektion i en rogivande miljö i Gamla stan.

Pranayama är en av de mer stilla och meditativa delarna av den klassiska yogatraditionen. Förutom den traditionella aspekten av pranayama påverkar också andningsträning ditt nervsystem då andningen i sig har en direkt koppling till detta. Under dessa två timmar kommer du att få en introduktion till anatomin kring andetaget, hur det påverkar både vår fysiska och mentala hälsa samt en genomgång av en rad andningsövningar.

Om Ida:
Yogastudent och utbildad yogalärare med fördjupning i pranayama och meditation.
Kundaliniyogan är en kraftfull yogaform som integrerar yogiska vitaliserande rörelser, ställningar och andningstekniker med stressreducerande meditationer och djupavslappningar för att hjälpa kropp och sinne att komma i balans på djupet.

Kundaliniyogan är enkel och passar alla oavsett förkunskaper och anpassas utefter utövarens förutsättningar, det går bra att sitta på stol vid skada/stelhet.

Här lär du dig mycket nervsystemet och vilan och meditationens effekter på kroppen och sinnet och du får varaktiga verktyg för att reducera stressnivån, stilla oönskade tankeloopar och i förlängningen öppna upp för det liv du i hjärtat drömmer om. Kundaliniyogans uråldriga livsvisdomar kan här inspirera till större tillit till vår inneboende kreativa potential och livslust. Varje pass är unikt och utformat efter olika teman som vi för dagen fördjupar oss i. Detta är en träningsform som ser hela dig- Kropp, Sinne och Själ!

Välkommen på en spännande resa!


Frida Westerdahl är internationellt certifierad kundaliniyoga- och meditationslärare

(enligt Yogi Bhajan)

Hon jobbar även som medium, healer och som professionell skådespelare.
I mindfulnessyogan bjuds du in till en medveten upplevelseresa i kropp, sinne och tillvaro. Vi släpper taget om alla måsten och övar vår acceptans till oss själva och vårt nu. Jag leder dig mot ett nyfiket utforskande av hur din mentala och kroppsliga sfär hänger samman och påverkas av varandra. Hur du med hjälp av andning kan fånga upp signaler, lugna systemet och öka energinivåerna. Under hela yogapasset leder jag dig tryggt in i varje position. Jag berättar hur du kan öppna upp och känna in olika förnimmelser och sensationer och bara vara i det. I början av passet får du landa i en stillsam mindfulnessmeditation som efterföljs av medvetna och inkännande, vågliknande rörelser. Passet avslutas med en mindful vila!
Ett riktigt vacker, mjuk, lugn och kärleksfull yogastund där vi låter olika aspekter av healing stå i centrum, till både kropp, sinne och själ.
Vi låter Kundaliniyogans positioner, rörelser och andningstekniker effektivt sänka stressnivån och aktivera det endokrina systemet samt det parasympatiska nervsystemet så att kroppens egna fantastiska läkningsmekanismer, vår kropps egen healing, får chans att aktiveras.
Vi kommer att öka energiflödet i kroppen och varva det med lika mycket välbehövlig djupavslappning och vila.
Vi kommer att göra olika vackra healingmeditationer och guidade visualiseringar av healing till kropp och sinne och ge plats för de mjuka, ljusa, själsliga dimensionerna.
Vi kommer att låta helande ljudvibrationer i form av mantran, musik samt klanger från tibetanska klangskålar, klockor och gong hjälpa oss till en känsla av nystart. Det blir mestadels i form av förinspelad musik men även via toner som vi skapar via våra röster.
Inga förkunskaper krävs. Vi har pallar att sitta på om man vill. Vi möter oss själva med ömsinthet precis där vi är.
Välkommen!
djupavslappnande kundaliniyoga!

Känner du dig stressad, springer livet för fort, saknar du kontakt med din inre kompass? Ja, då är det här kursen för dig.
Välkommen till en fridfull nystart!

I det välgörande och rofyllda Saltrummet ger vi oss här möjligheten att stanna upp och slappna av på djupet och vända blicken inåt.
Kundaliniyogan, som den lärts ut av Yogi Bhajan, är en mycket rik yogaform som ser hela dig- kropp, sinne och själ, och vars livsfilosofi hjälper oss att leva våra liv i fridfullhet, tillit och i linje med vår inre önskan.

Du får här varm och meditativ guidning genom hela kursen för att du ska känna tillit till att möta dig själv precis där du är. Du får värdefulla och enkla nycklar för att få kropp och sinne att slappna av och nå balans genom de mångtusenåriga yogiska teknikerna.
Allt vi gör görs utifrån medveten närvaro med oss själva i
-enkla, stärkande och mjukgörande rörelser
-balanserande andningsövningar
-meditativa mantran för att stilla tankeflödet
-liggande djupavslappningar
-rogivande meditationer

Tystnad varvas med vacker yogisk musik, sång och mjuka vibrationer från tibetanska klangskålar.

Denna kurs passar alla oavsett förkunskaper.
Det går bra att sitta på stol för dig som har svårt att sitta på golv och alternativa rörelser finns alltid för dig som känner dig stel, har värk eller skada.
Och har du tränat yoga länge och längtar efter att undersöka mer av de själsliga och meditativa aspekterna så har du också kommit helt rätt. Alla möter sig själva på sin nivå.

Efter varje kurstillfälle får du med dig enkla yogiska övningar att göra hemma för att komma till ro, finna närvaro, öka energiflödet och sänka stressnivån.

Välkommen till en fridfull och spännande nystart🕊

Lärare är Frida Westerdahl som är Kundaliniyoga- och meditationslärare.
Vad sägs om att kombinera yinyoga på en underbar saltstrand med saltets fantastiska hälsofördelar och samtidigt öva dig i mindfulness?
Yinyoga är en härlig lugn form av yoga som passar alla människor och kroppar: nybörjare, stelisar, vana yogisar. Yinyoga är en blandning av hathayoga, traditionell kinesisk medicin och meditation. Vi stannar länge i positionerna för att komma åt bindväven, myofascian, ligamenten, skelettet, inre organen. Vi utgår från meridianerna, kroppens energibanor som löper i bindväven. Yinyoga är precis som annan yoga – men också dess motsats. Yinyogan undviker ”perfektionen” i en slut-position. I stället för att använda kroppen för att komma in i positionerna använder vi positionerna för att komma in i kroppen. Yinyoga är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet såsom löpning, styrketräning och andra mer dynamiska yogastilar. Den har visat sig hjälpa ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation. Denna yoga öppnar sakta upp stela höfter, baksidor av ben och vader som blir smidigare och mer elastiska. Upplev yinyogan i saltrummet där saltet förstärker den avslappnande effekten och yogans förstärkande effekt för immunförsvaret.

3. YOGA (YOGASALEN)

Yogalates är en klass som kombinerar det bästa från två världar: yoga och pilates.

Yogalates är en träningsmetod som kombinerar mental styrka och funktionell styrketräning med stretching/rörlighet och balans.

Klassen passar alla och kräver inga förkunskaper.
Med inspiration från animalistic movements och den shamanistiska kärleken till moder jord flödar vi genom sköna beats och dynamisk andning. Kom och upptäck nya skrymslen och vrår i kropp och sinne!
Ashtanga vinyasa
Dynamisk asana-praktik med inspiration från gurun Sri K. Patthabi Jois system kallat Ashtanga yoga, som innefattar både kroppshållning, andning och fokuspunkt för ögonen.
Ashtanga vinyasa har färre regler och mer spelrum än den traditionella Ashtangans systematiska struktur men inspireras av dess kraft och flödande övergångar.
Här får du möjlighet att upptäcka din kropps unika förutsättningar och arbeta med positionerna utifrån dem.
Mage/rygg och balans är det första vi känner av när vi prioriterar annat i livet. Färskvara i allra högsta grad.
En klass för alla. Löpare, cyklister, skidåkare och svampplockare.
Hathayoga är en av de äldsta formerna av yoga och är grunden till många populära och nyare former av yoga.
Hatha är en lugn yogaform med tid för reflektion och stillhet i dess asanas - positioner. Under en hathaklass får du röra kroppen mjukt i både stående och sittande positioner.
En nyckel inom hathatraditionen är andningen som flätas samman med rörelser men också utövas sittandes eller liggandes. Du får möjlighet att stilla kroppen och sinnet och öva dig på närvaro och medvetenhet.
Hathayoga passar såväl nybörjare som mer vana yogautövare och är också ett bra komplement till annan fysisk träning.
Hathayoga är en av de äldsta formerna av yoga och är grunden till många populära och nyare former av yoga.
Hatha är en lugn yogaform med tid för reflektion och stillhet i dess asanas - positioner. Under en hathaklass får du röra kroppen mjukt i både stående och sittande positioner.
En nyckel inom hathatraditionen är andningen som flätas samman med rörelser men också utövas sittandes eller liggandes. Du får möjlighet att stilla kroppen och sinnet och öva dig på närvaro och medvetenhet.
Hathayoga passar såväl nybörjare som mer vana yogautövare och är också ett bra komplement till annan fysisk träning.
I Hatha Basic ges utrymme för dig som är nyfiken på yoga och önskar en mer grundlig genomgång av yogan som verktyg.
Hatha yoga
Traditionella asanas (positioner) kombinerade med några av yogans övriga aspekter - andning (pranayama), fokus och koncentration (dharana) och meditation (dhyana).
En klass där vi håller positionerna lite längre och fokuserar på teknik. Alla är välkomna, nybörjare som avancerad yogi!
Restorativ yoga är en meditativ och terapeutisk form av yoga där fokus främst är att slappna av och skapa återhämtning fysiskt och själsligt. Vi placerar kroppen i sköna bekväma positioner som riktar sig till avslappning vi håller varje position minst 6 min för att uppnå maximal återhämtning som är nyckeln till vårt välmående för att vi skall kunna fungera.

Restorativ betyder vilande. Vi stannar upp i positionerna och utforskar kroppen samt stillar sinnet.
Dynamisk yoga med inslag av styrka och balans. En klass för nybörjare och erfarna yogisar. Fokus på dig själv, hela din kropp, värme och närvaro.
Yinyoga är en härlig lugn form av yoga som passar alla människor och kroppar: nybörjare, stelisar, vana yogisar. Yinyoga är en blandning av hathayoga, traditionell kinesisk medicin och meditation. Vi stannar länge i positionerna för att komma åt bindväven, myofascian, ligamenten, skelettet, inre organen. Vi utgår från meridianerna, kroppens energibanor som löper i bindväven. Yinyoga är precis som annan yoga – men också dess motsats. Yinyogan undviker ”perfektionen” i en slut-position. I stället för att använda kroppen för att komma in i positionerna använder vi positionerna för att komma in i kroppen. Yinyoga är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet såsom löpning, styrketräning och andra mer dynamiska yogastilar. Den har visat sig hjälpa ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation. Denna yoga öppnar sakta upp stela höfter, baksidor av ben och vader som blir smidigare och mer elastiska.
Är du den som påstår att yoga är inget för dig? Känner du dig vig som ett kylskåp? Relaterar du mer till en stel pinne än en nedåtgående hund? Är baksida lår stela som furuplankor och du tippar gärna bakåt när du sitter ner på golvet? Då är denna klass för dig! Yoga för Stelisar riktar sig mot dig som tycker du är "för stel för yoga" och för dig som är mer intresserad av att göra kroppen mer medgörlig i vardagen än att knyta benen bakom huvudet. Vi yogar för att bli mer bekväma i våra kroppar och inte för selfies i solnedgången.

MEDITATION (SALTRUMMET)

Maria guidar i en mindfulness session för att hjälpa dig att grunda kroppen och minska stressnivåer. Du blir vägledd i en medveten meditation för att hjälpa dig att komma ur ditt monkey mind och in i medveten närvaro. Maria presenterar även enkla verktyg för att hjälpa till med mindfulness och stressreducering i din vardag. I den här klassen jobbar vi också med ditt andetag, den kraftfullaste bron till vårt nervsystem.

MASSAGE FRANK

Energimassage är en mångtusenårig tekning. Akupunkturpunkterna masseras medan du sitter bekvämt påklädd i massagestolen. Spänningarna i kroppen släpper - du blir piggare. Besvärande huvudvärk eller exempelvis rygg-, axlar- och nackproblem kan försvinna eller minska.
Energimassage är en mångtusenårig tekning. Akupunkturpunkterna masseras medan du sitter bekvämt påklädd i massagestolen. Spänningarna i kroppen släpper - du blir piggare. Besvärande huvudvärk eller exempelvis rygg-, axlar- och nackproblem kan försvinna eller minska.
Shiatsu ökar kroppens självläkande förmåga och förebygger sjukdomar. Ökad kroppsmedvetenhet, större välbefinnande, självinsikt och mental stabilitet är vanliga effekter.

Behandlingen är mjuk och dynamisk och den utförs traditionellt på en mjuk madrass på golvet men kan även utföras sittande eller på massagebänk. Patienten, som bör ha mjuk och ledig klädsel, kan ligga på rygg, sida eller mage. Med tryck, sträckningar och mjuka justeringar arbetar terapeuten i ett dynamiskt flöde. Genom denna mjuka beröring, värme och omsorg, får patienten en påminnelse om hur det är att kännas hel och trygg. Effekten blir gradvis djupare vid regelbundna behandlingar.

MASSAGE/BEHANDLINGAR Emma Larsson

I behandlingen ingår; rengöring, peeling, hudanalys, ånga, porrengöring, massage, ansiktsmask och ansiktskräm. I massagen ingår akupressur i ansiktet, ansiktsmassage och handmassage.
I behandlingen ingår; rengöring, peeling, hudanalys, ånga, massage och ansiktsmask, samt ansiktskräm. I massagen ingår akupressur i ansiktet, ansiktsmassage, skalpmassage, handmassage samt fotmassage.
I denna ansiktsbehandling anpassar jag mig efter kundens hudtyp och hudtillstånd. En torrare hud behöver mer fukt och näring medans en fetare hud behöver en mer djuprengörande behandling.
Ingår även formning av bryn
Koppning är ett alternativt terapimetod som används till att lindra smärta, inflammation och spänningar. Genom att trycka ihop koppor mot huden bildas ett vacuum som ökar blodgenomströmningen i bindväv, muskler, och underhud och ger en kraftfull cirkulationsökning. Man brukar likna det vid en djup bindvävsmassage.
Behandlingen är bra för dig som har långvariga muskelspänningar, muskelknutor, triggerpunkter eller celluliter.
Koppning bör undvikas vid hjärtproblem, högt blodtryck, diabetes, graviditet, vid blodförtunnande läkemedel eller om är en strokepatient.
En avslappnande massage som är avstressande och mjuk, inte muskelbehandlande. Jag masserar hela kroppen med aromaoljor.
En muskelbehandlande massage där man löser upp muskelknutor, ökar blodcirkulationen och får spända muskler att slappna av. Går att välja område, tex; rygg, skulderblad & axlar eller på armar, stuss & ben samt fötter.
En muskelbehandlande och djupgående massage där man masserar bort muskelknutor, sätter igång blodcirkulationen och mjukar upp stela muskler.
I behandlingen ingår det; effleurage, petrissage, friktioner och tapotement.

Tjänster

Privatbokning Lyxpaket
Fullbokat
60 min 2.500,00 kr Mer info
Inkl dryckoch tilltugg